دستک

It contains detals of omid Reza'i books and articals and Footnotes.

دستک

It contains detals of omid Reza'i books and articals and Footnotes.

اسناد فارسی ماتناداران: پاپازیان و شاگردش خانم کوستیکیان

 از طریق ایمیل محقق ارجمند ژاپنی جناب آقای دکتر نائوفومی آبه که این روزها در ایروان است متوجه شدم سری جدید فرامین فارسی (Persian Decreen)  ماتناداران مربوط به دوره نادری  در سال ۲۰۰۸ منتشر شده که از طریق  آکادیمیه قابل بارگذاری است. متن ذیل بخشی از نامه ایشان است:

... واقعا متأسفم که تعدادی مردم به خاطر سیل جان خود را از دست داده اند. 

خانم «کرستینه کوستیکیان» مسئول تاریخ ایران و اسناد ایران است که خودش دانشجوی پروفسور پاپازیان است. خانم کوستیکیان خودش جلد سوم و چهارم اسناد ماتناداران را منتشر کرده است که توضیحات انگلیسی هم دارد لذا می توانیم راحتتر از نتیجه اش استفاده کنیم. از خانم دکتر شنیدم که دکتر پاپازیان متولد شهر تبریز است در سال 1919 و قبل از جنگ جهانی دوم به ارمنستان شوروی مهاجرت کرده در ایروان تحصیلات دانشگاهی را تمام کرد و رشته اش زبان عربی بود. 

چون در ایران آموزش دیده بود، به سند فارسی تسلط خاصی دارد. البته او به عربی، عثمانی، ارمنی  و شاید روسی هم مسلط بود. آقای پاپازیان در سال 1997 به رحمت خدا پیوست.


شما هم از طریق «آکادیمیه» کپی کارشان را می توانید دریافت کنید. یک نسخه ازجلد سوم و چهارم فرامین ماتنادران را دوست داشتم بخرم ولی در بازار موجود نیست. ارمنستان کشور کوچکی است. او گفت که تیراژ خیلی کم است.

... اینجا گروه زبان فارسی هم است و چند نفر هستند که مثل خانم کوستیکیان به فارسی تسلط دارند.

...

نائوفومی آبه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد