دستک

It contains detals of omid Reza'i books and articals and Footnotes.

دستک

It contains detals of omid Reza'i books and articals and Footnotes.

چاپ دوم کتاب درآمدی اسناد شرعی دوره قاجار در ایران

در زمینه اسناد فارسی مقالات و کتب ارزشمندی وجود دارد که عمده مباحث آنها درباره اسناد دیوانی است. لذا تدوین یک اثر مستقل و مقدماتی در زمینه اسناد شرعی برای دانشجویان حوزه مطالعات خاورمیانه و اسلام به زبان فارسی ضروری بنظر می رسید.  

لذا نگارنده کتابی با عنوان درآمدی بر اسناد شرعی دوره قاجار  تهیه و تدوین نمود. هدف از نگارش این اثر معرفی اجمالی بخشی از اسناد فارسی ایران در دوره قاجاریه بوده است. تدوین و طرح اولیه این تحقیق در اواخر تابستان 1384خ./ 2005م. فراهم آمد.

 البته

این کتاب مصور سه فصل دارد: 

بخش اول: تعاریف و کلیات 

بخش دوم: اطلاعات جانبی 

بخش سوم: رایج ترین اسناد شرعی. در این بخش به تناسب عقود شرعی 21 سند منطبق بر هجده عقد و ایقاع معرفی شده و ساختار آنها تقطیع گردیده است. 

این کتاب در سال 1387خ./ 2008م. در سلسله مطالعات فرهنگ اسلامی موسسه مطالعات زبانها و فرهنگهای آسیا و افریقا، دانشگاه مطالعات خارجی توکیو منتشر گردیده است.  

 

 عنوان انگلیسی آن چنین است:

 

Reza'i, omid: Introduction to Shari'a Documents from Qajar Iran, 2008

Tokyo, ILCAA 

با توجه به اینکه تهیه این کتاب برای دانشجویان به سختی امکان پذیر بود لذا موضوع تجدید چاپ آن را در ایران با شورای بررسی کتاب پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مطرح نمودم که مورد بررسی و موافقت قرار گرفت. که بالاخره پس از قریب یکسال با صفحه بندی و طرح جلد جدید در بیست هفتم تیرماه سال جاری منتشر شد.   

اما نسخه ژاپنی از نسخه ایرانی کیفیتی به مراتب بهتر دارد.

علاقه مندان می توانند این کتب را از فروشگاه آن پژوهشگاه واقع در بزرگراه کردستان. خیابان ۶۴ غربی. جنب مجتع آ.اس.پ خریداری نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد